دوره 5، شماره 15، تابستان 1402، صفحات 137 - 148
نویسندگان : مهدی ابراهیمی جوزانی *

چکیده :
هدف: بررسی تاثیر همسویی بین استراتژی کسب و کار و پروژه جهت موفقیت پروژه های فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده است. روش : پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری سطوح مدیریت و کارشناسان شرکت های دانش بنیان فناوری اطلاعات و ارتباطات در پارک فناوری دانشگاه تهران که حجم نمونه 140 نفری از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرار گرفته است. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌ها جمعیت شناختی و استخراج شاخصه‌ای مرکزی از آمار توصیفی و نرم‌افزار24 SPSS و برای تجزیه‌وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم‌افزار PLS2 Smart3 استفاده‌شده است. یافته ها: موفقیت پروژه به طور مثبت تحت تأثیر استراتژی پروژه است و استراتژی کسب و کار تأثیری مثبت و معنی داری بر موفقیت پروژه نشان می دهد. نتیجه گیری: همسویی بین استراتژی کسب و کار و استراتژی پروژه به طور مثبت بر موفقیت پروژه تأثیر می گذارد.

کلمات کلیدی :
استراتژی پروژه ، استراتژی کسب و کار ، همسویی استراتژی ها ، موفقیت پروژه


مشاهده مقاله
225
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۱ آبان ۱۴۰۱
تاریخ ریوایز
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
تاریخ پذیرش
۲۶ مرداد ۱۴۰۲