این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

تاثیر تطبیق پیام‌های سبز با موقعیت‌یابی برند برای بهبود ارزیابی برند
دوره 6، شماره 3، پاییز 1403، صفحات 87 - 98
نویسندگان : فاطمه علمداری گورچینلو* 1، نینا رجائی قاضیلو 2
1- کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی، دانشگاه آزاد واحد ابهر
2- دکتری مدیریت بازاریابی، عضو هیات علمی دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد واحد ابهر
چکیده :
هدف: بررسی تاثیر پیام های سبز بر ارزیابی برند با نقش میانجی باورپذیری تبلیغات و تعدیل کنندگی موقعیت یابی برند در بین کارکنان شرکت مادیران. روش : پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات، توصیفی پیمایشی و از لحاظ بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق از نوع همبستگی است. جامعه آماری کارکنان شرکت مادیران به تعداد 377 نفر است ، که حجم نمونه 191 نفر از بین آن‌ها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده موردسنجش قرارگرفته است. به ‌منظور تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها جمعیت شناختی و استخراج شاخص‌های مرکزی از آمار توصیفی و نرم‌افزار24 SPSS و برای تجزیه ‌و تحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم‌افزار Smart PLS3 استفاده‌شده است. یافته¬ها: یافته‌های تحقیق حاکی تاثیر مثبت و معنی دار پیام های سبز بر ارزیابی برند و باورپذیری تبلیغات دارد. و همچنین تاثیر جدی و معنی دار نقش تاثیرگذار موقعیت یابی برند بعنوان در پیام های سبز و ارزیابی برند نشان می دهد. نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد که چگونه برندهای غیرسبز قادر به استفاده از یک استراتژی سبز و در عین حال ارزیابی مثبت هستند، که این موضوع می تواند برای مدیران مفید باشد و همچنین پیامد این مطالعه می تواند نقش مهم در پیشبرد بحث استفاده از پیام‌های سبز و تبلیغات سبز در ادبیات برند داشته است.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !