ثبت نام

ثبت نام

ورود به صفحه کاربری

karbari2

صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

 

 

 

QR Code

علوم مدیریت

تاثیر تطبیق پیام‌های سبز با موقعیت‌یابی برند برای بهبود ارزیابی برند
دوره 6، شماره 3، پاییز 1403، صفحات 87 - 98
نویسندگان : فاطمه علمداری گورچینلو* 1 ، نینا رجائی قاضیلو 2

1 کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی، دانشگاه آزاد واحد ابهر

2 دکتری مدیریت بازاریابی، عضو هیات علمی دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد واحد ابهر

چکیده :
هدف: بررسی تاثیر پیام های سبز بر ارزیابی برند با نقش میانجی باورپذیری تبلیغات و تعدیل کنندگی موقعیت یابی برند در بین کارکنان شرکت مادیران. روش : پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات، توصیفی پیمایشی و از لحاظ بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق از نوع همبستگی است. جامعه آماری کارکنان شرکت مادیران به تعداد 377 نفر است ، که حجم نمونه 191 نفر از بین آن‌ها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده موردسنجش قرارگرفته است. به ‌منظور تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها جمعیت شناختی و استخراج شاخص‌های مرکزی از آمار توصیفی و نرم‌افزار24 SPSS و برای تجزیه ‌و تحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم‌افزار Smart PLS3 استفاده‌شده است. یافته¬ها: یافته‌های تحقیق حاکی تاثیر مثبت و معنی دار پیام های سبز بر ارزیابی برند و باورپذیری تبلیغات دارد. و همچنین تاثیر جدی و معنی دار نقش تاثیرگذار موقعیت یابی برند بعنوان در پیام های سبز و ارزیابی برند نشان می دهد. نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد که چگونه برندهای غیرسبز قادر به استفاده از یک استراتژی سبز و در عین حال ارزیابی مثبت هستند، که این موضوع می تواند برای مدیران مفید باشد و همچنین پیامد این مطالعه می تواند نقش مهم در پیشبرد بحث استفاده از پیام‌های سبز و تبلیغات سبز در ادبیات برند داشته است.
کلمات کلیدی :
پیام های سبز، ارزیابی برند، باور پذیری تبلیغات، موقعیت یابی برند