تعداد دوره ها 6
تعداد شماره 21
تعداد مقالات 189
تعداد نویسندگان 368
تعداد مقالات ارسال شده 2365
تعداد مقالات رد شده 2125
درصد عدم پذیرش 64
درصد پذیرش 36
زمان پذیرش (روز) 120
تعداد پایگاه های نمایه شده 39
تعداد داوران 114

این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

بررسی اثر مهارت‌های دیجیتال فردی بر رشد شرکتهای کوچک و متوسط با نقش میانجی عملکرد نوآوری ( مورد مطالعه: شهرک صنعتی لیا )
دوره 6، شماره 4، زمستان 1403، صفحات 29 - 41
نویسندگان : شمس الدین نیک منش* 1 ، فرهاد کیانفر 2 ، ثریا حسین خانی 3

1 استادیار گروه مدیریت دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

2 استادیار گروه مدیریت آموزشی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

3 دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی، گرایش بین الملل، دانشگاه پیام نور واحد کرج، البرز، ایران

چکیده :
در حال حاضر کسب‌وکار و جامعه با تغییرات سریع و ریشه‌ای ناشی از فراگیرشدن روزافزون فناوری‌های دیجیتال روبرو هستند. نحوه استفاده شرکت‌ها از فناوری‌های دیجیتال به میزان قابل‌توجهی برای ظرفیت نوآوری و رشد آن‌ها اهمیت دارد. استفاده هوشمندانه از فناوری‌های ارتباطات اطلاعاتی مدت‌هاست که عامل موفقیت مهمی برای عملکرد کسب‌وکار بوده است. بااین‌حال، یک تحول دیجیتال موفق مستلزم آن است که یک سازمان طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های دیجیتال داخلی فعلی را توسعه دهد تا بتواند به‌سرعت به نیاز‌های بازار پاسخ دهد. درحالی‌که توجه به نقش قابلیت‌های دیجیتال فردی معطوف شده است. ازاین‌رو این تحقیق در پی پاسخگویی به سؤال اساسی یعنی: نقش عملکرد نوآوری در تأثیر مهارت‌های دیجیتالی فردی بر رشد شرکت‌های کوچک و متوسط در شهرک صنعتی لیا قزوین بوده است. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل فروشندگان شرکت‌های کوچک و متوسط در شهرک صنعتی لیا قزوین به تعداد ۱۷۶ نفر که حجم نمونه انتخابی بر اساس محاسبه فرمول کوکران ۱۲۰ نفر بوده است و با پرسش‌نامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تأییدشده موردسنجش قرارگرفته است. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌های جمعیت شناختی و استخراج شاخص‌های مرکزی از آمار توصیفی و نرم‌افزارSPSS24 و برای تجزیه‌وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم‌افزار smart pls 23 استفاده‌شده است.یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که مهارت‌های دیجیتالی فردی بر رشد شرکت‌های کوچک و متوسط و عملکرد نوآوری تأثیر مثبت و معنی‌داری دارد. همچنین عملکرد نوآوری متقابلاً تأثیر مثبت و معنی‌داری بر مهارت‌های دیجیتالی فردی و رشد شرکت‌های کوچک و متوسط دارد.نتایج تحقیق نشان می‌دهد که رشد کسب‌وکار در درجه اول توسط روابط بین فردی مبتنی بر اعتماد، شناسایی و تعهدات متقابل اعمال می‌شود. بااین‌حال، امروزه، قابلیت‌های دیجیتال فردی به همان اندازه برای رشد و نوآوری در واقعیت رقابت دیجیتالی نقش فزاینده ای را برعهده‌گرفته‌اند.
کلمات کلیدی :
مهارت‌های دیجیتالی فردی، رشد شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکرد نوآوری
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !