تعداد دوره ها 6
تعداد شماره 21
تعداد مقالات 189
تعداد نویسندگان 368
تعداد مقالات ارسال شده 2365
تعداد مقالات رد شده 2125
درصد عدم پذیرش 64
درصد پذیرش 36
زمان پذیرش (روز) 120
تعداد پایگاه های نمایه شده 39
تعداد داوران 114

این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

تاثیر بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر تداوم رفتار جستجو گرایانه و تمایل خرید سبز
دوره 7، شماره 1، 1404، صفحات 1 - 18
نویسندگان : فرید عسکری* 1 ، مجید امیری 2 ، مهدی سوهانی 3 ، محمدعلی داودی راد 4

1 استادیار گروه اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی، ابهر، ایران

2 دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی،گرایش مدیریت بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی، ابهر، ایران

3 دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی،گرایش مدیریت بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی، ابهر، ایران

4 دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی،گرایش مدیریت بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی، ابهر، ایران

چکیده :
هدف این تحقیق بررسی اثر بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر قصد خرید سبز و تداوم رفتار جستجو گرایانه از طریق ارزش آفرینی مشترک و تعامل با برند مصرف کننده بوده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری خریداران آنلاین محصولات آرایشی و بهداشتی برند مای که حجم نمونه 384 نفر از بین آن‌ ها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرارگرفته است. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌ها جمعیت شناختی و استخراج شاخص‌های مرکزی از آمار توصیفی و نرم‌افزار24 SPSS و برای تجزیه‌وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم‌افزار PLS Smart استفاده شده است. یافته ها نشان می دهد که استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی موثر منجر به تقویت ارزش ایجاد ارزش، تعامل با برند مصرف کننده، قصد خرید مجدد و رفتار جستجوی مداوم می شود. همچنین مشخص شده است که تفاوت چشمگیری در تأثیر تعامل با برند مصرف کننده بر قصد خرید مجدد بین مصرف کنندگان فروشگاه اینترنتی مای وجود دارد. این یافته ها با تأیید تجربی پنج عنصر در ساختار بازاریابی رسانه های اجتماعی، با ارائه اطلاعاتی در مورد چگونگی ایجاد بازاریابی رسانه های اجتماعی برای ایجاد ارزش و تعامل با برند مصرف کننده، به ادبیات بازاریابی کمک می کنند. این نتایج همچنین با نشان دادن اینكه ارزش آفرینی به عنوان یک عامل پیش برنده و مقدم در تعامل با برند مصرف کننده عمل می كند، قصد رفتاری مصرف كنندگان را هدایت می كند، كه با رفتار جستجوی مداوم و قصد خرید مجدد منعكس می شود، در توسعه و غنای ادبیات بازاریابی نقش مهم ایفا می کند.
کلمات کلیدی :
حضور اجتماعی، تعهد مشتری، وفاداری مشتری، اعتماد تجارت اجتماعی.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !