
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره23
-
تعداد مقالات1,732
-
تعداد نویسندگان2,259
-
مقالات پذیرش شده330
-
مقالات رد شده1,402
-
درصد پذیرش19.05%
-
درصد عدم پذیرش80.95%
-
زمان پذیرش (روز)91
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات1,172,918
تاثیر عوامل موثر کسب وکار گردشگری هوشمند بر تجربه گردشگری: نقش طرح های گردشگری
دوره و شماره : آماده انتشار
1- دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب و کار الکترونیک، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد الکترونیک، تهران، ایران
چکیده :
امروزه مقصد گردشگری هوشمند به عنوان، یک مقصد توریستی مبتکرانه، ساخته شده بر روی زیرساختی از تکنولوژی روز که توسعه پایدار مناطق گردشگری را تضمین می کند، شناخته می شود. مقصد گردشگری هوشمند به گونه ای است که در دسترس همگان است و تعامل بازدیدکننده با محیط اطراف را تسهیل می کند. گردشگری هوشمند همچنین به جمع آوری داده های بسیار زیاد بلکه برای ذخیره هوشمند، پردازش، ترکیب، تجزیه و تحلیل و استفاده از کلان داده ها برای اطلاع رسانی نوآوری های تجاری، عملیات و خدمات با تکنیک هوش مصنوعی و داده های بزرگ متکی است . هدف این پژوهش بررسی تاثیر مؤلفه ها گردشگری هوشمند بر تجربه هوشمند با نقش میانجی ابتکار گردشگری هوشمند بوده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، پژوهش ی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل جامعة آماری کاربران وب سایت گردش گری الی گشت، حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران جامعه نامحدود 384 نفر برآورد شد، و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرارگرفته است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار اس پی اس اس 24 و برای تجزیهوتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار اسمارت پی ال اس 3 استفادهشده است. یافتههای نشان میدهد، که مقصد هوشنمد، هوش مصنوعی و اکوسیستم کسب و کار هوشمند بر ابتکار گردشگری هوشمند تاثیر مثبت و معنی داری می گذارد. ابتکار گردشگری هوشمند نقش میانجی در تاثیر مقصد هوشنمد ، هوش مصنوعی و اکوسیستم کسب و کار هوشمند در تجربه هوشمند ایفا می کنند.
کلمات کلیدی :