دوره 6، شماره 21، زمستان 1403، صفحات 42 - 59
نویسندگان : غلامرضا توکلی * و جعفر قیدر خلجانی و امید حیدری و جابر رحیمی دون

چکیده :
هدف از انجام این پژوهش بررسی آثار و پیامدهای تحول دیجیتال در حوزه بازاریابی و مبانی مدیریت و سازمان و تاثیری که بر افزایش فروش و سودآوری شرکت ها و افزایش وفاداری به برند می گذارد؛ است. این پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی و ازنظر روش در زمره پژوهش‌های توصیفی – پیمایشی قرار می‌گیرد. جامعه آماری پژوهش حاضر مشتریان شرکت های کوچک و متوسط در شهر تهران می‌باشد. براي محاسبه تعداد نمونه در جامعه نامحدود فرمول کوکران استفاده‌شده است که بر اساس فرمول کوکران حجم نمونه 384 تعیین‌شده است. ابزار گردآوری در این پژوهش، پرسشنامه استاندارد می‌باشد و روش نمونه‌گیری در این پژوهش، غیرتصادفی در دسترس می‌باشد که 384 پرسشنامه صحیح جمع آوری شده است و پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بالاتر از 0.7تایید شد. براي تجزیه‌وتحلیل آماري یافته‌ها، از آمار توصيفي و استنباطي استفاده‌شده است. در بخش نخست، تجزیه‌وتحلیل توصيفي یافته‌ها به‌صورت ترسيم جداول و نمودارهای فراوانی ارائه‌شده است. در بخش دوم براي استنباط آماری و آزمون فرضیات از نرم‌افزار آماري SPSS نسخه 24 و مدل‌سازی معادلات ساختاريSmart Pls استفاده‌شده است. نتایج پژوهش نشان داده است که تمامی فرضیات تایید شده اند.

کلمات کلیدی :
حجم خرید، رضایت مشتری، بازگشت مشتری، وفاداری، دیجیتال مارکتینگ، افزایش فروش، واقعیت افزوده/مجازی


مشاهده مقاله
36
دانلود
0
تاریخ دریافت
۰۶ آبان ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۱۸ آذر ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۰۴ بهمن ۱۴۰۳