تاثیر بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد صادراتی با نقش میانجی دوره های آموزش ضمن خدمت(مورد مطالعه :شرکت لبنیات پاستوریزه پاک)
دوره 4، شماره 2-10، بهار 1401 - جلد دوم، صفحات 310 - 292
نویسندگان : مصطفی موحدی * و سرور ماندگار و فرزانه بحیرایی و شاپور صالحي فرگني
چکیده :
در محیط کسب و کار پویاي امروزي، تأکید زیادي بر روي عملکرد کسب و کار شده و شرکتها ناگزیرند براي ماندن در صحنه رقابت، شناخت و نظارت دقیقی بر عملکرد کسب و کار خود داشته باشند از سوي دیگر، اهمیت فعالیت هاي کارآفرینانه در بهبود عملکرد و موفقیت شرکتها طی مدت زمان متمادي مورد بررسی قرار گرفته و در بسیاري از پژوهش ها، بر اثر مستقیم و معنی دار گرایش کارآفرینانه بر عملکرد تأکید شده است.در این پژوهش هدف بررسی تاثیر بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد صادراتی با نقش میانجی دوره های آموزش ضمن خدمت در شرکت لبنیات پاستوریزه پاک می باشد.این مقاله از نوع پژوهشی می باشد.این تحقیق از نظر هدف یک تحقیق کاربردی و براساس روش تحقيق ، يك تحقيق علي مي باشد. جامعه آماری این تحقیق مجموعه کارکنان شرکت لبنات تولیدی پاک می باشد. روش نمونه گیری در تحقیق حاضر روش تصادفی طبقه ای و با استفاده از فرمول کوکران تعداد 57 نفر برآورد شد. پس از توزیع و جمع آوری پرسشنامه ها ،بمنظور سنجش فرضیه های پژوهشی از رویکرد معادلات ساختاری استفاده شد.
در محیط کسب و کار پویاي امروزي، تأکید زیادي بر روي عملکرد کسب و کار شده و شرکتها ناگزیرند براي ماندن در صحنه رقابت، شناخت و نظارت دقیقی بر عملکرد کسب و کار خود داشته باشند از سوي دیگر، اهمیت فعالیت هاي کارآفرینانه در بهبود عملکرد و موفقیت شرکتها طی مدت زمان متمادي مورد بررسی قرار گرفته و در بسیاري از پژوهش ها، بر اثر مستقیم و معنی دار گرایش کارآفرینانه بر عملکرد تأکید شده است.در این پژوهش هدف بررسی تاثیر بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد صادراتی با نقش میانجی دوره های آموزش ضمن خدمت در شرکت لبنیات پاستوریزه پاک می باشد.این مقاله از نوع پژوهشی می باشد.این تحقیق از نظر هدف یک تحقیق کاربردی و براساس روش تحقيق ، يك تحقيق علي مي باشد. جامعه آماری این تحقیق مجموعه کارکنان شرکت لبنات تولیدی پاک می باشد. روش نمونه گیری در تحقیق حاضر روش تصادفی طبقه ای و با استفاده از فرمول کوکران تعداد 57 نفر برآورد شد. پس از توزیع و جمع آوری پرسشنامه ها ،بمنظور سنجش فرضیه های پژوهشی از رویکرد معادلات ساختاری استفاده شد.
کلمات کلیدی :
بازاریابی کارآفرینانه، عملکرد صادراتی، دوره های آموزش ضمن خدمت
بازاریابی کارآفرینانه، عملکرد صادراتی، دوره های آموزش ضمن خدمت
مشاهده مقاله
623
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۱ بهمن ۱۴۰۰
تاریخ ریوایز
۱۵ آذر ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۱۵ آذر ۱۴۰۳