دوره 6، شماره 20، پاییز 1403، صفحات 87 - 98
نویسندگان : فاطمه علمداری گورچینلو * و نینا رجائی قاضیلو

چکیده :
هدف: بررسی تاثیر پیام های سبز بر ارزیابی برند با نقش میانجی باورپذیری تبلیغات و تعدیل کنندگی موقعیت یابی برند در بین کارکنان شرکت مادیران. روش : پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات، توصیفی پیمایشی و از لحاظ بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق از نوع همبستگی است. جامعه آماری کارکنان شرکت مادیران به تعداد 377 نفر است ، که حجم نمونه 191 نفر از بین آن‌ها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده موردسنجش قرارگرفته است. به ‌منظور تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها جمعیت شناختی و استخراج شاخص‌های مرکزی از آمار توصیفی و نرم‌افزار24 SPSS و برای تجزیه ‌و تحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم‌افزار Smart PLS3 استفاده‌شده است. یافته¬ها: یافته‌های تحقیق حاکی تاثیر مثبت و معنی دار پیام های سبز بر ارزیابی برند و باورپذیری تبلیغات دارد. و همچنین تاثیر جدی و معنی دار نقش تاثیرگذار موقعیت یابی برند بعنوان در پیام های سبز و ارزیابی برند نشان می دهد. نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد که چگونه برندهای غیرسبز قادر به استفاده از یک استراتژی سبز و در عین حال ارزیابی مثبت هستند، که این موضوع می تواند برای مدیران مفید باشد و همچنین پیامد این مطالعه می تواند نقش مهم در پیشبرد بحث استفاده از پیام‌های سبز و تبلیغات سبز در ادبیات برند داشته است.

کلمات کلیدی :
پیام های سبز، ارزیابی برند، باور پذیری تبلیغات، موقعیت یابی برند


مشاهده مقاله
15
دانلود
0
تاریخ دریافت
۱۳ اسفند ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۰۲ تیر ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۰۸ آبان ۱۴۰۳