تولید بدون کارخانه
دوره 4، شماره 2-10، بهار 1401 - جلد دوم، صفحات 139 - 124
نویسندگان : صونا عمراهی کادیجانی * و امین رفیع زاده و ستار پر دل چیککلو و امیرگرامی
چکیده :
تولید بدون کارخانه مفهومی از یک استراتژی کسب و کار بر پایه برون سپاری فرآیندهای تولید می باشد که بر جایگاه یابی و بهره گیری از شبکه تامین و توزیع به منظو دستیابی به مزیت های رقابتی تولید تاکید می کند. در این نوع از تولید، چون سازمان تولیدکننده از منابع دیگر استفاده میکند و کارخانه نقش تکمیلی مییابد، دغدغههای موجود در کارخانه به حداقل میرسد. از سوی دیگر کارخانههایی که ظرفیت خالی برای تولید دارند، با افراد صاحب برند استراتژی تولید بدون کارخانه همکاری میکنند تا کار تولید آنها را ادامه دهند. تولید بدون کارخانه، به معنای نبودن کارخانه در فرآیند تولید نیست، بلکه به این معناست که میزان مشکلات ناشی از کارخانه داری برای صنعتگر به حداقل می رسد و از سایر منابع و امکانات نیز بهره می جوید و کارخانه بیشتر جایگاه تکمیلی پیدا می کند. انواع صنایع، فنآوریها، قابلیتها و روشهای تولید در طول سالها کاملاً تغییر کردهاند و اکنون سطوح بالایی از پیچیدگی را نشان میدهند. رقابت در حال حاضر جهانی است و به شدت توسط انقلاب های انجام شده در بخش های ارتباطات و حمل و نقل در حال شدت گرفتن می باشد. این مقاله ادبیات فعلی را در مورد روندها و چالشهای تولید مرور میکند و نشان میدهد که چگونه رقابت به سمت داراییهای نامشهود، توانایی برونسپاری، نوآوری و سرمایهگذاری در فناوریهای پیشرفته نه تنها برای کاهش هزینهها، بلکه برای ارتقای کیفیت، مقابله با سفارشیسازی انبوه تغییر کرده است و توانایی تولید محصولات پیچیده با ارزش افزوده بالا را توسعه دهد.بدنه ی تشکیل دهنده ی این مقاله بیان مقدمه، تشریح ادبیات نظری و پیشینه ی مرتبط با عنوان و در آخر نتیجه گیری می باشد.
تولید بدون کارخانه مفهومی از یک استراتژی کسب و کار بر پایه برون سپاری فرآیندهای تولید می باشد که بر جایگاه یابی و بهره گیری از شبکه تامین و توزیع به منظو دستیابی به مزیت های رقابتی تولید تاکید می کند. در این نوع از تولید، چون سازمان تولیدکننده از منابع دیگر استفاده میکند و کارخانه نقش تکمیلی مییابد، دغدغههای موجود در کارخانه به حداقل میرسد. از سوی دیگر کارخانههایی که ظرفیت خالی برای تولید دارند، با افراد صاحب برند استراتژی تولید بدون کارخانه همکاری میکنند تا کار تولید آنها را ادامه دهند. تولید بدون کارخانه، به معنای نبودن کارخانه در فرآیند تولید نیست، بلکه به این معناست که میزان مشکلات ناشی از کارخانه داری برای صنعتگر به حداقل می رسد و از سایر منابع و امکانات نیز بهره می جوید و کارخانه بیشتر جایگاه تکمیلی پیدا می کند. انواع صنایع، فنآوریها، قابلیتها و روشهای تولید در طول سالها کاملاً تغییر کردهاند و اکنون سطوح بالایی از پیچیدگی را نشان میدهند. رقابت در حال حاضر جهانی است و به شدت توسط انقلاب های انجام شده در بخش های ارتباطات و حمل و نقل در حال شدت گرفتن می باشد. این مقاله ادبیات فعلی را در مورد روندها و چالشهای تولید مرور میکند و نشان میدهد که چگونه رقابت به سمت داراییهای نامشهود، توانایی برونسپاری، نوآوری و سرمایهگذاری در فناوریهای پیشرفته نه تنها برای کاهش هزینهها، بلکه برای ارتقای کیفیت، مقابله با سفارشیسازی انبوه تغییر کرده است و توانایی تولید محصولات پیچیده با ارزش افزوده بالا را توسعه دهد.بدنه ی تشکیل دهنده ی این مقاله بیان مقدمه، تشریح ادبیات نظری و پیشینه ی مرتبط با عنوان و در آخر نتیجه گیری می باشد.
کلمات کلیدی :
رقابت پذیری ،صلاحیت تولید، نوآوری، دارایی های نامشهود، زنجیره های تامین جهانی، برون سپاری
رقابت پذیری ،صلاحیت تولید، نوآوری، دارایی های نامشهود، زنجیره های تامین جهانی، برون سپاری
مشاهده مقاله
619
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۴ بهمن ۱۴۰۰
تاریخ ریوایز
۱۵ آذر ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۱۵ آذر ۱۴۰۳