شناسايي شاخص هاي تاثيرگذار در بهبود بهبود عملكرد مديريت ارتباطات سازماني در نظام بانكداري كشور (مورد مطالعه بانك هاي تخصصي و تجاري ايران )
دوره 6، شماره 20، پاییز 1403، صفحات 1 - 21
نویسندگان : سيد محمد طباطبايي فر *
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف شناسايي و اولويت بندي عوامل موثر بر ايجاد بهبود عملكرد حوزه ارتباطات سازماني در بين بانك هاي تخصصي و تجاري ايران با استفاده از روش تصميم گيري چند معياره فازي به انجام رسيده است. جامعه آماري اين تحقيق شامل پانل تخصصي خبرگان به تعداد 24 نفر از متخصصان مديريت امور ارتباطات نظام بانكداري ايران بود که تمامي جامعه آماري به عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شدند. ابزار جمع آوري داده در اين تحقيق، پرسشنامه فازي محقق ساخته مشتمل بر 94 گويه داراي روايي اعتبار بود و در آن پاسخ ها بر اساس طيف 5 نقطه اي ليکرت تنظيم شده بودند. آناليز داده در بخش استنباطي نيز، بر اساس روش تصميم گيري چند معياره فازي صورت پذيرفت. در پايان، نتايج تحقيق نشان داد که از بين تعداد 11 بعد شناسايي شده به استثناء ابعاد افكار عمومي و خود انتقادي و هويت ديداري در اين تحقيق 9 بعد به طور مستقيم تاثير معناداري بر بهبود حوزه ارتباطات سازماني در نظام بانكداري كشور موثر بوده اند كه از بين اين ابعاد اثر گذار مديريت ارتباطات مشتريان با وزن 0.498 رتبه اول و بعد توسعه خدمات الكترونيك و آنلاين و ديجيتال با وزن 0.430 رتبه دوم را كسب نموده اند. گفتني است که اين پژوهش از لحاظ هدف استفاده از نوع تحقيقات کاربردي و با رويكرد اكتشافي و از لحاظ گردآوري اطلاعات توصيفي-پيمايشي و از نوع مطالعات اسنادي و ميداني مي باشد.
پژوهش حاضر با هدف شناسايي و اولويت بندي عوامل موثر بر ايجاد بهبود عملكرد حوزه ارتباطات سازماني در بين بانك هاي تخصصي و تجاري ايران با استفاده از روش تصميم گيري چند معياره فازي به انجام رسيده است. جامعه آماري اين تحقيق شامل پانل تخصصي خبرگان به تعداد 24 نفر از متخصصان مديريت امور ارتباطات نظام بانكداري ايران بود که تمامي جامعه آماري به عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شدند. ابزار جمع آوري داده در اين تحقيق، پرسشنامه فازي محقق ساخته مشتمل بر 94 گويه داراي روايي اعتبار بود و در آن پاسخ ها بر اساس طيف 5 نقطه اي ليکرت تنظيم شده بودند. آناليز داده در بخش استنباطي نيز، بر اساس روش تصميم گيري چند معياره فازي صورت پذيرفت. در پايان، نتايج تحقيق نشان داد که از بين تعداد 11 بعد شناسايي شده به استثناء ابعاد افكار عمومي و خود انتقادي و هويت ديداري در اين تحقيق 9 بعد به طور مستقيم تاثير معناداري بر بهبود حوزه ارتباطات سازماني در نظام بانكداري كشور موثر بوده اند كه از بين اين ابعاد اثر گذار مديريت ارتباطات مشتريان با وزن 0.498 رتبه اول و بعد توسعه خدمات الكترونيك و آنلاين و ديجيتال با وزن 0.430 رتبه دوم را كسب نموده اند. گفتني است که اين پژوهش از لحاظ هدف استفاده از نوع تحقيقات کاربردي و با رويكرد اكتشافي و از لحاظ گردآوري اطلاعات توصيفي-پيمايشي و از نوع مطالعات اسنادي و ميداني مي باشد.
کلمات کلیدی :
نظام بانكداري ايران، بهبود عملكرد، مديريت ارتباطات سازماني، اداره كل ارتباطات سازماني
نظام بانكداري ايران، بهبود عملكرد، مديريت ارتباطات سازماني، اداره كل ارتباطات سازماني
مشاهده مقاله
14
دانلود
0
تاریخ دریافت
۰۸ بهمن ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۱۰ تیر ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۰۸ آبان ۱۴۰۳