بررسی مزایا و معایب کسب و کار اینترنتی خانگی در تجارت الکترونیکی ایران
دوره 5، شماره 14، بهار 1402، صفحات 76 - 82
نویسندگان : سیما وثوقی اصل * و زهرا عصمتی و علی قربان زاده و مرتضی کوشکی
چکیده :
تجارت الکترونیک شامل خرید و فروش، بازاریابی و خدمت رسانی برای محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق اینترنت و سایر شبکه ها است. کسب و کار اینترنتی نوعی تجارت الکترونیک است که عبارتست از خرید، فروش، مبادله کالا، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های رایانه ای از جمله اینترنت می باشد. ارتباطات تجارت الکترونیک از زاویه دیگر تحت عنوان کسب و کار الکترونیکی مطرح می شود .برای کسب و کار اینترنتی خانگی تعریف دقیقی وجود ندارد اما می توان به این صورت بیان کرد که هر کسب و کاری که در منزل انجام می شود نوعی کسب و کار اینترنتی خانگی است. کسبوکارهای خانگی به دلیل دارا بودن مزایای متعددی نظیر پتانسیل قابل توجه در افزایش اشتغال در کشور و هزینهی توسعه بسیار پایین، در سالهای اخیر در کشور ما مورد توجه قرار گرفته است. این کسبوکارها در گروه کسبوکارهای کوچک و متوسط تقسیم بندی میشوند. با در نظر گرفتن این مطلب که توسعه کسبوکار منبعی مهم برای توسعهی اقتصادی کشورها محسوب میگردد، بررسی عوامل موثر بر ارتقا کسبوکارهای خانگی میتواند در توسعه و پشتیبانی این کسبوکارها موثر واقع گردد. فرآیند توسعه کسبوکار متأثر از عوامل متعددی میباشد که سرمایه گذاریهای داخلی یکی از آنهاست. در این مقاله ابتدا به تشریح مفهوم تجارت الکترونیک و کسب و کار اینترنتی پرداخته شده است و سپس به بررسی انواع کسب و کار اینترنتی خانگی پرداخته شده است. در نهایت با توجه به اطلاعات جمع آوری شده، مزایا و معایب کسب و کار اینترنتی خانگی در تجارت الکترونیکی ایران در کشور ارائه شده است.
تجارت الکترونیک شامل خرید و فروش، بازاریابی و خدمت رسانی برای محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق اینترنت و سایر شبکه ها است. کسب و کار اینترنتی نوعی تجارت الکترونیک است که عبارتست از خرید، فروش، مبادله کالا، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های رایانه ای از جمله اینترنت می باشد. ارتباطات تجارت الکترونیک از زاویه دیگر تحت عنوان کسب و کار الکترونیکی مطرح می شود .برای کسب و کار اینترنتی خانگی تعریف دقیقی وجود ندارد اما می توان به این صورت بیان کرد که هر کسب و کاری که در منزل انجام می شود نوعی کسب و کار اینترنتی خانگی است. کسبوکارهای خانگی به دلیل دارا بودن مزایای متعددی نظیر پتانسیل قابل توجه در افزایش اشتغال در کشور و هزینهی توسعه بسیار پایین، در سالهای اخیر در کشور ما مورد توجه قرار گرفته است. این کسبوکارها در گروه کسبوکارهای کوچک و متوسط تقسیم بندی میشوند. با در نظر گرفتن این مطلب که توسعه کسبوکار منبعی مهم برای توسعهی اقتصادی کشورها محسوب میگردد، بررسی عوامل موثر بر ارتقا کسبوکارهای خانگی میتواند در توسعه و پشتیبانی این کسبوکارها موثر واقع گردد. فرآیند توسعه کسبوکار متأثر از عوامل متعددی میباشد که سرمایه گذاریهای داخلی یکی از آنهاست. در این مقاله ابتدا به تشریح مفهوم تجارت الکترونیک و کسب و کار اینترنتی پرداخته شده است و سپس به بررسی انواع کسب و کار اینترنتی خانگی پرداخته شده است. در نهایت با توجه به اطلاعات جمع آوری شده، مزایا و معایب کسب و کار اینترنتی خانگی در تجارت الکترونیکی ایران در کشور ارائه شده است.
کلمات کلیدی :
کسب و کار اینترنتی خانگی، تجارت الکترونیکی، مزایا و معایب
کسب و کار اینترنتی خانگی، تجارت الکترونیکی، مزایا و معایب
مشاهده مقاله
352
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۳ مهر ۱۴۰۱
تاریخ ریوایز
۱۹ دی ۱۴۰۱
تاریخ پذیرش
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲