تبیین ارتباط درک شهرت کارکنان با رفتار حمایتی در رسانه های اجتماعی
دوره 6، شماره 20، پاییز 1403، صفحات 109 - 122
نویسندگان : محمد لطفی *
چکیده :
هدف: این تحقیق نقش رفتار شهروندی سازمانی نسبت به افراد و همکاران، سازمان استخدام کننده و مشتریان در تاثیر شهرت خارجی درک شده بر رفتار حمایتی در رسانه های اجتماعی از دیدگاه کارکنان گروه صنایع غذایی مانا یررسی کرده است. روش : جامعه آماری شامل کارکنان گروه صنایع غذایی مانا به تعداد 167 نفر که حجم نمونه 299 نفری از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرارگرفته است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادههای جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار24 SPSS و برای تجزیهوتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار ُ Smart PLS3استفاده شده است. یافته ها: همه ابعاد رفتار شهروندی سازمانی به عنوان میانجی بین شهرت خارجی درک شده و رفتار حمایتی کارکنان در رسانه های اجتماعی عمل می کنند.همچنین شهرت شرکت موجب افزایش فعالیت رفتاری کارکنان در رسانههای اجتماعی می شود. علاوه بر این رفتار شهروندی سازمانی نسبت به افراد و همکاران، سازمان استخدام کننده و مشتریان نقش میانجی مثبت و معنی دار در تاثیر گذاری شهرت خارجی درک شده بر رفتار حمایتی در رسانه های اجتماعی ایفا می کنند.
هدف: این تحقیق نقش رفتار شهروندی سازمانی نسبت به افراد و همکاران، سازمان استخدام کننده و مشتریان در تاثیر شهرت خارجی درک شده بر رفتار حمایتی در رسانه های اجتماعی از دیدگاه کارکنان گروه صنایع غذایی مانا یررسی کرده است. روش : جامعه آماری شامل کارکنان گروه صنایع غذایی مانا به تعداد 167 نفر که حجم نمونه 299 نفری از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرارگرفته است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادههای جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار24 SPSS و برای تجزیهوتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار ُ Smart PLS3استفاده شده است. یافته ها: همه ابعاد رفتار شهروندی سازمانی به عنوان میانجی بین شهرت خارجی درک شده و رفتار حمایتی کارکنان در رسانه های اجتماعی عمل می کنند.همچنین شهرت شرکت موجب افزایش فعالیت رفتاری کارکنان در رسانههای اجتماعی می شود. علاوه بر این رفتار شهروندی سازمانی نسبت به افراد و همکاران، سازمان استخدام کننده و مشتریان نقش میانجی مثبت و معنی دار در تاثیر گذاری شهرت خارجی درک شده بر رفتار حمایتی در رسانه های اجتماعی ایفا می کنند.
کلمات کلیدی :
رفتار شهروندی سازمانی نسبت به افراد، شهرت شرکت، رفتار حمایتی در رسانه های اجتماعی
رفتار شهروندی سازمانی نسبت به افراد، شهرت شرکت، رفتار حمایتی در رسانه های اجتماعی
مشاهده مقاله
34
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۰۲ مرداد ۱۴۰۰
تاریخ پذیرش
۰۵ آبان ۱۴۰۳