تدوین مدل تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی بر عملکرد سازمانی بیمه کوثر با توجه به نقش شهرت شرکتی، نوآوری و استراتژی محیطی
دوره 6، شماره 19، تابستان 1403، صفحات 159 - 178
نویسندگان : عبدالحسین کرمپور * و محمدحسن فهمیده
چکیده :
هدف اصلی این پژوهش بررسی نقش مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتها بر عملکرد سازمانی بیمه کوثر با توجه به نقش متغیرهایی چون شهرت شرکتی، نوآوری و استراتژی محیطی است. در واقع سئوال اصلی در این پژوهش این است که از نگاه کارکنان مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتها (و بویژه ابعاد محیطی، اقتصادی و اجتماعی آن) برشهرت شرکتی، نوآوری و استراتژی محیطی شرکت بیمه کوثر چه تاثیری دارد و این ابعاد چگونه می تواند عملکرد این شرکت را تحت تاثیر خود قرار دهد. در این تحقیق از یک پرسشنامه 40 سئوالی بعنوان ابزار گردآوری داده ها و از روش پژوهش کاربردی نیز برای اهداف و گزاره های پژوهش استفاده گردید. نمونه تحقیق حاضر 205 نفر از کارکنان شرکت بیمه کوثر تعیین گردیدند. از مدل معادلات ساختاری برای تحلیل مسیرهای موجود در مدل مفهومی استفاده گردید. یافته اصلی تحقیق این بود که به استثنای استراتژی محیطی، مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتها بر عملکرد سازمانی بیمه کوثر با توجه به وجود متغیرهایی چون شهرت شرکتی و نوآوری تاثیر گذار است. همچنین خود متغیرهایشهرت شرکتی و نوآوری نیز بر عملکرد سازمانی بیمه کوثر تأثیر معناداری دارند.
هدف اصلی این پژوهش بررسی نقش مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتها بر عملکرد سازمانی بیمه کوثر با توجه به نقش متغیرهایی چون شهرت شرکتی، نوآوری و استراتژی محیطی است. در واقع سئوال اصلی در این پژوهش این است که از نگاه کارکنان مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتها (و بویژه ابعاد محیطی، اقتصادی و اجتماعی آن) برشهرت شرکتی، نوآوری و استراتژی محیطی شرکت بیمه کوثر چه تاثیری دارد و این ابعاد چگونه می تواند عملکرد این شرکت را تحت تاثیر خود قرار دهد. در این تحقیق از یک پرسشنامه 40 سئوالی بعنوان ابزار گردآوری داده ها و از روش پژوهش کاربردی نیز برای اهداف و گزاره های پژوهش استفاده گردید. نمونه تحقیق حاضر 205 نفر از کارکنان شرکت بیمه کوثر تعیین گردیدند. از مدل معادلات ساختاری برای تحلیل مسیرهای موجود در مدل مفهومی استفاده گردید. یافته اصلی تحقیق این بود که به استثنای استراتژی محیطی، مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتها بر عملکرد سازمانی بیمه کوثر با توجه به وجود متغیرهایی چون شهرت شرکتی و نوآوری تاثیر گذار است. همچنین خود متغیرهایشهرت شرکتی و نوآوری نیز بر عملکرد سازمانی بیمه کوثر تأثیر معناداری دارند.
کلمات کلیدی :
مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی، عملکرد سازمانی، شهرت شرکتی، نوآوری و استراتژی محیطی
مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی، عملکرد سازمانی، شهرت شرکتی، نوآوری و استراتژی محیطی
مشاهده مقاله
149
دانلود
0
تاریخ دریافت
۰۶ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۱۳ خرداد ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۰۲ شهریور ۱۴۰۳