این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

تأثیر رهبری و وظیفه با رویکرد مدیریت دانش، بر رفتار یادگیری در گروه‌های کاری مراکز بهداشت و درمان
دوره 2، شماره 1، 1398، صفحات 9 - 18
نویسندگان : امیر بهبودی* 1، پرستو صلواتی 2، فاطمه سهرابی 3
1- کارشناس ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه علامه طباطبایی
2- کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه علامه طباطبایی
3- کارشناس ارشد مدیریت دولتی دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده :
در عرصه جاری مقوله دانش و مدیریت آن مورد توجه بوده و به دلیل اهمیت بسزای دانش به عنوان یک سرمایه نامشهود، پژوهش¬های زیادی در امر مدیریت دانش انجام پذیرفته است. پژوهش¬های صورت گرفته در این زمینه کمتر به نقش رفتار سازمانی پرداخته است، از این¬روی در این پژوهش سعی شده است مدیریت دانش سازمانی را از حیث رفتار سازمانی مورد بررسی قرار دهیم. هدف از این مقاله، توصیف و تشریح مشخصات رفتار یادگیری در گروه‌های کاری است که به روش پیمایشی صورت گرفت. رفتار یادگیری به عنوان بخش مهمی از فرایند یادگیری فردی و سازمانی و نیز بعنوان بخش مهمی از مدیریت دانش در سازمان‌ها شرح داده شده است. این مقاله پیشنهاد می‌کند که مشخصات شغل (تنوع، اهمیت و هویت وظیفه) و نیز سبک‌های رهبری (مردم‌گرا و وظیفه‌گرا)، نقش مثبتی در رفتار یادگیری در گروه‌های کاری دارند. این مطالعه در سه سازمان خدماتی دولتی؛ یعنی مراکز بهداشت و درمان سه شهر استان خراسان رضوی، در قالب دوازده تیم کاری صورت گرفته است. فرآیند یادگیری اعضای تیم با تنوع و اهمیت وظیفه و نیز سبک رهبری مردم‌گرا تعیین می‌شود. سبک رهبری وظیفه‌گرا اثری منفی روی فرایند یادگیری اعضای تیم دارد.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !