
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره23
-
تعداد مقالات1,735
-
تعداد نویسندگان2,258
-
مقالات پذیرش شده333
-
مقالات رد شده1,402
-
درصد پذیرش19.19%
-
درصد عدم پذیرش80.81%
-
زمان پذیرش (روز)120
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران116
-
تعداد مشاهده مقالات1,163,626
بررسی اثر آموزش ضمن خدمت بر چابکی سازمان با میانجی گری انگیزش (مطالعه موردی در بخش نفت و گاز و پتروشیمی شرکت مهندسی قدس نیرو)
دوره 4، شماره 1-2، بهار 1401 - جلد دوم، صفحات 82 - 66
1- دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مدیریت کسب و کار دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب،ایران
2-
3-
4-
چکیده :
امروزه ما در یک جامعه سازمانی زندگی می کنیم که منابع انسانی بخش اصلی آن سازمانها محسوب می شوند. یکی از ویژگیهای مهم که در سازمانهای امروز مطرح است ، چابکی سازمانی می باشد که شامل قابلیت ها و توانایی های منابع انسانی سازمان ازقبیل سرعت پاسخگویی، شایستگی ،سرعت عمل، انعطاف پذیری و... می باشد. هدف پژوهش حاضر یافتن رابطه ای معنا دار بین آموزش ضمن خدمت کارکنان و چابکی سازمان با میانجی گری انگیزش می باشد. پژوهش حاضر از لحاظ نوع کمی، از لحاظ رویکرد قیاسی، ازنظر ماهیت توصیفی-همبستگی،از حیث هدف کاربردی می باشد.دراین پژوهش پرسشنامه های استاندارد آنلاین بین 32 نفر از 36 نفرکارکنان بخش نفت و گاز و پتروشیمی شرکت مهندسی قدس نیرو به عنوان جامعه نمونه (طبق فرمول کوکران) توزیع گردید که پس از تکمیل و ارسال پاسخنامه ها، خروجی پاسخها با نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل گردید.نتایج نشان داد:1. بین آموزش ضمن خدمت و چابکی سازمان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.2.بین انگیزش کارکنان و چابکی سازمان رابطه مثبت معنا داری وجود دارد.3. آموزش ضمن خدمت کارکنان می تواند از طریق ایجاد انگیزش در آنها باعث افزایش چابکی سازمان گردد.
کلمات کلیدی :
- 763
- 21
- 1400/11/21
- 00000000000/0/0
- 00000000000/0/0