
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره23
-
تعداد مقالات1,735
-
تعداد نویسندگان2,258
-
مقالات پذیرش شده333
-
مقالات رد شده1,402
-
درصد پذیرش19.19%
-
درصد عدم پذیرش80.81%
-
زمان پذیرش (روز)120
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران116
-
تعداد مشاهده مقالات963,571
تاثیر رفتار فروشنده بر رفتار خرید مشتری با نقش میانجی کیفیت خدمات فروشگاههای آنلاین( مطالعه موردی: فروشگاه آنلاین دیجیکالا )
دوره 4، شماره 1-2، بهار 1401 - جلد دوم، صفحات 244 - 225
1- دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت کسب و کار، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، تهران،ایران
2- دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، تهران،ایران
چکیده :
امروزه به دلیل پیشرفت های فناوری، کسب و کارها دگرگون شده و به سمت الکترونیکی شدن پیش می رود. کسب و کار های آنلاین یکی از مشهود ترین تمایلات در اقتصاد دیجیتالی است. فروشگاه های آنلاین نسبت به فروشگاه های آفلاین با چالش های متعددی از جمله ارائه خدماتی که بتواند موجب رضایت مشتری و تمایل بیشتر بر خرید مشتری شود مواجه است. ارائه و نحوه کیفیت خدمات در این نوع فروشگاه ها می تواند به عنوان عاملی موثر در نحوه خرید مشتریان عمل کند. در این پژوهش به تاثیر رفتار فروشنده بر رفتار خرید مشتری با نقش میانجی کیفیت خدمات آنلاین در فروشگاه دیجی کالا پرداخته شده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ شیوه گردآوری داده ها، کمی است. جامعه آماری این پژوهش شامل 40 نفر از کارکنان شرکت دیجی کالا می باشد. حجم نمونه آماری این تحقیق 36 نفر به دست آمده است. برای تجزیه و تحلیل از نرم افزار PLS و SPSS استفاده شد. بر این اساس به منظور بررسی پایایی مدل اندازه گیری پژوهش، به بررسی ضرایب بارهای عاملی، ضرایت آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی، روایی همگرا و روایی واگرا استفاده شد. نتایج پژوهش نشان می دهد که رابطه بین رفتار فروشنده و رفتار مشتری رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد، رابطه بین رفتار فروشنده و کیفیت خدمات رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد و کیفیت خدمات نقش میانجی را بین رفتار فروشنده و رفتار مشتری ایجاد می کند.
کلمات کلیدی :
- 779
- 20
- 1400/11/22
- 00000000000/0/0
- 00000000000/0/0