ثبت نام

ثبت نام

ورود به صفحه کاربری

karbari2

صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

 

 

 

QR Code

علوم مدیریت

آینده پژوهی کارآفرینی و توسعه اقتصادی
دوره 2، شماره 1، بهار 99، صفحات 82 - 91
نویسندگان : اسداله افشاری* 1 ، محمد جواد امیرخاني شهرکی 2

1 استادیار، دپارتمان مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران-شمال

2 کارشناسی ارشد، دپارتمان مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران-شمال

چکیده :
کارآفرینی و ایجاد کسب و کار های کوچک و متوسط به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی و اجتماعی، نقش اساسی در فرآیند توسعه جوامع دارند. از آنجا که نمی توان اثر بنگاه های کوچک و متوسط را در رشد اقتصادی کشور ها نادیده گرفت، برای پیشرو بودن در این امر، کشور ها اقدام به سیاستگذاری و برنامه ریزی های بلند مدت کرده و مشوق ها و شرایطی را به وجود می آورند تا از پتانسیل سازنده ی کسب و کار های کوچک و متوسط برای رسیدن به رشدی پایدار استفاده کنند. این نوشتار وضعیت کسب و کار های کوچک و متوسط را در کشور های برزیل، چین، ترکیه و ایران بررسی کرده و نقش ایجاد و توسعه این نوع کسب و کار ها را در رشد و توسعه اقتصادی کشور ها مورد تحلیل قرار می دهد.
کلمات کلیدی :
نظریه، تولید، توسعه اقتصادی، جامعه