ثبت نام

ثبت نام

ورود به صفحه کاربری

karbari2

صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

 

 

 

QR Code

علوم مدیریت

بررسی کوتاه از تئوری گراندد و اهمیت این تئوری
دوره 4، شماره 3، پاییز 1401، صفحات 198 - 207
نویسندگان : محمد بامری* 1 ، سیف اله فضل الهی 2

1 دانشجوی دکتری گروه مدیریت آموزشی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم ، ایران

2 دانشیار و دکتری تخصصی برنامه ریزی درسی گروه مدیریت آموزشی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم ، ایران

چکیده :
تئوری گراندد یک روش تحقیق کیفی است و بر این فرض بنا شده است که نظریه برای ایجاد دانش عمیق از پدیده‌های اجتماعی ضروری است. اگرچه ما فکر می‌کنیم که یک نظریه پایه خوب بیشتر از پایبندی روش‌شناختی وجود دارد، پذیرش تئوری گراندد به‌عنوان یک متدولوژی کلی و پایبندی به تکنیک‌ها و رویه‌های آن پیش نیازهای تولید یک نظریه پایه خوب است. به نظر می‌رسد که مطالعات روش‌شناختی کامل‌تر تئوری گراندد در حال حاضر در ادبیات روانشناسی ورزشی منتشر شده است. تئوری گراندد برای یک پروژه تحقیقاتی نظریه زمینه‌ای انجام می‌شود. بر اساس یک رویکرد، در پروژه‌های تئوری گراندد، محقق تمایل دارد قبل از نوشتن مرور تحقیقات، تحقیقات تجربی انجام دهد. اکثر دانشگاهیان که تحقیق در زمینه تئوری گراندد انجام می‌دهند قبل آن درک خوبی در زمینه تئوری گراندد باید داشته باشند تا با ترک یک بررسی تحقیقاتی در اواخر فرآیند راحت‌تر باشند. برای دانشجویان پژوهشی که پروژه‌های تئوری گراندد را انجام می‌دهند، بسیاری استدلال می‌کنند که تحقیق در مورد نظریه در ابتدای پروژه هم عملی و هم مهم است، تا مطمئن شوید که پروژه شما کارهای موجود را تکرار نمی‌کند یا روی مماس نامربوطی پیش نمی‌رود. همچنین، تحقیق در مورد پژوهش‌های دانشگاهی زمان زیادی می‌برد، بنابراین انجام آن از ابتدای پروژه، بعداً از استرس جلوگیری می‌کند. این تحقیق تئوری گراندد و اهمیت این تئوری را بررسی می‌کند.
کلمات کلیدی :
تئوری گراندد، روش تحقیق، نظریه