ثبت نام

ثبت نام

ورود به صفحه کاربری

karbari2

صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

 

 

 

QR Code

علوم مدیریت

پایندگی فزایندۀ فروشگاه‌های پاپ‌آپ در چارچوب استراتژی‌های مکان‌یابی بین‌المللی خرده‌فروشی‌های مد
دوره 3، شماره 1، بهار 1400، صفحات 108 - 89
نویسندگان : نسا محمدی* 1 ، فرشید خانجانیان 2

1 گروه مدیریت بازرگانی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران (نویسنده مسئول)

2 گروه مدیریت آموزش عالی، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

چکیده :
هدف این پژوهش دارای سه بخش است: بخش اول تعیین جایگاه فروشگاه پاپ‌آپ در قالب استراتژی مکان‌یابی بین‌المللی خرده‌فروشان مد، دوم، شناسایی عوامل تأثیرگذار بر انتخاب مکان خرده‌فروشی پاپ‌آپ و اهمیتی که خرده‌فروشان به آن می‌دهند و سوم ارزیابی نحوۀ تهیه و انتخاب مکان‌های راه‌اندازی پاپ‌آپ. یافته‌های اصلی نقش فروشگاه‌های پاپ‌آپ در چارچوب استراتژی مکان‌یابی خرده‌فروشی بین‌المللی، بالأخص ویژگی‌ها، قالب‌ها و کارکرد را نشان می‌دهند. مورد آخر اهمیت آزمون و کارآزمایی بازار فرصت‌طلب، کاهش مخاطره، بازآفرینی، تصمیمات مبتنی بر بازده سرمایه‌گذاری (ROI) و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، عوامل مؤثر بر انتخاب و گزینش مکان، به‌ویژه موازنه‌های بین رویکردهای منفعلانه و کنشگرانه و اهمیت شبکه‌ها و شهود و خط‌مشی‌های آینده پاپ‌آپ را نمایان می‌سازند. این پژوهش با ارائۀ بینشی در مورد نقش فروشگاه‌های پاپ‌آپ در قالب استراتژی مکان‌یابی بین‌المللی و عوامل مؤثر بر انتخاب و گزینش مکان به زمینۀ نوظهور تحقیق کمک می‌کند و رده‌بندی مکانی پاپ‌آپ را ارائه می‌دهد.
کلمات کلیدی :
خرده‌فروشی، مد، بین‌المللی سازی، فروشگاه پاپ‌آپ، استراتژی مکان‌یابی