ثبت نام

ثبت نام

ورود به صفحه کاربری

karbari2

صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

 

 

 

QR Code

علوم مدیریت

بررسی عواملی موثر بر پذیرش تجارت اجتماعی توسط شرکت های دانش بنبان زیست فناوری
دوره 5، شماره 2، تابستان 1402، صفحات 29 - 41
نویسندگان : بهادر دامن کشان* 1

1 دانشگاه پیام نور واحد جزیره قشم

چکیده :
هدف: بررسی عواملی موثر بر قصد رفتاری جهت پذیرش تجارت اجتماعی توسط شرکت های دانش بنیان در پارک زیست فناوری خلیج فارس (قشم). روش : پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است . جامعه آماری سطوح مدیریت و کارشناسان شرکت های دانش بنیان در پارک زیست فناوری خلیج فارس که حجم نمونه 126 نفری از بین آنها انتخاب و برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه استاندارد استفاده شده است. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌ها جمعیت شناختی و استخراج شاخص‌های مرکزی از آمار توصیفی و نرم‌افزار24 SPSS و برای تجزیه‌وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم‌افزار Smart PLS3 استفاده‌شده است. یافته ها: یافته‌های تحقیق حاکی از اثر مثبت و معنی‌دار سودمندی ادراکی ،نگرانی امنیتی ،حمایت مدیریت عالی ،آمادگی سازمانی و فشار شریک تجاری بر قصد رفتاری جهت پذیرش تجارت اجتماعی دارد. زمینه های زیست محیطی، سازمانی و فناوری بر قصد رفتاری جهت پذیرش تجارت اجتماعی در شرکت های دانش بنیان در پارک زیست فناوری خلیج فارس دارد. نتیجه گیری: نتایج نظرسنجی از 126 نفر از سطوح مدیریت و کارشناسان شرکت های دانش بنیان در پارک زیست فناوری خلیج فارس نشان می دهد که فشار شرکای تجاری در زمینه محیطی، به دنبال آن حمایت مدیریت ارشد در زمینه سازمانی، و سودمندی درک شده در زمینه فناوری، بیشترین تأثیر را بر قصد رفتاری برای استفاده اجتماعی دارد.
کلمات کلیدی :
سودمندی ادراکی، نگرانی امنیتی، حمایت مدیریت عالی، آمادگی سازمانی، فشار شریک تجاری، قصد رفتاری