
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره23
-
تعداد مقالات1,735
-
تعداد نویسندگان2,258
-
مقالات پذیرش شده333
-
مقالات رد شده1,402
-
درصد پذیرش19.19%
-
درصد عدم پذیرش80.81%
-
زمان پذیرش (روز)120
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران116
-
تعداد مشاهده مقالات962,868
چالشها و راهکارهای توسعه بازارهای بینالمللی محصولات شرکتهای دانشبنیان در حوزه نفت و گاز
دوره 6، شماره 2، تابستان 1403، صفحات 65 - 82
1- مدیر زنجیره تأمین، فروش و بازاریابی شرکت پتروشیمی پارس
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف شناسایی چالشها و راهکارهای توسعه بازارهای بینالمللی محصولات شرکتهای دانشبنیان انجام شد. این پژوهش مبتنی بر روش آميخته و در دو فاز کیفی و کمی بود. در فاز کیفی پژوهش، از ابزار مصاحبه برای شناسایی چالشها و راهکارهای توسعه بازارهای بینالمللی استفاده شد. در فاز کیفی، جامعه آماری شامل خبرگان در شرکتهای دانشبنیان بودند. انتخاب نمونه نیز با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند بوده و بر اساس اصل اشباع نظری 19 مصاحبه انجام شد. سپس تجزیه و تحلیل دادهها به روش تحلیل مضمون انجام شد و تعداد 183 کد اولیه استخراج شد و از تلفیق کدهای متجانس، تعداد 67 مضمون پایه، 11 مضمون سازمان دهنده و 2 مضمون فراگیر چالشها و راهکارهای توسعه بازارهای بینالمللی ساخته شد. در فاز کمی، جامعه آماری شامل مدیران و کارکنان شرکتهای دانشبنیان بود که حجم نمونه آماری بر اساس تعداد متغیرهای پنهان،220 نفر تعیین شد و با استفاده از روش نمونهگیري تصادفی ساده، نمونهها انتخاب شدند. برای تأیید یافتههای کیفی از رویکرد مدلیابی معادلات ساختاری در فاز تحلیل عاملی تأییدی بهره گرفته شد. عامل مالی، عامل قوانین و مقررات، عامل محیطی، عامل بازاریابی، عامل سازمانی و عامل تکنولوژیکی چالشهای توسعه بازارهای بینالمللی محصولات شرکتهای دانشبنیان حوزه نفت و گاز شناخته شدند. همچنین، عامل حمایتی، عامل دیپلماسی، عامل بازارسازی، عامل زیرساختی و عامل مدیریتی راهکارهای توسعه بازارهای بینالمللی محصولات شرکتهای دانشبنیان حوزه نفت و گاز تشخیص داده شدند.
- 336
- 21
- 1402/10/23
- 1403/02/08
- 1403/06/02