ثبت نام

ثبت نام

ورود به صفحه کاربری

karbari2

صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

 

 

 

QR Code

علوم مدیریت

تدوین مدل تاثیر مسئولیت پذیری ‌اجتماعی شرکتی بر عملکرد سازمانی بیمه کوثر با توجه به نقش ‌شهرت شرکتی، نوآوری و استراتژی محیطی
دوره 6، شماره 2، تابستان 1403، صفحات 159 - 178
نویسندگان : عبدالحسین کرمپور* 1 ، محمدحسن فهمیده 2

1 عضو هیأت علمی و استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

2 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی_استراتژیک، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

چکیده :
هدف اصلی این پژوهش بررسی نقش مسئولیت پذیری ‌اجتماعی شرکتها بر عملکرد سازمانی بیمه کوثر با توجه به نقش متغیرهایی چون ‌شهرت شرکتی، نوآوری و استراتژی محیطی است. در واقع سئوال اصلی در این پژوهش این است که از نگاه کارکنان مسئولیت پذیری ‌اجتماعی شرکتها (و بویژه ابعاد محیطی، اقتصادی و اجتماعی آن) بر‌شهرت شرکتی، نوآوری و استراتژی محیطی شرکت بیمه کوثر چه تاثیری دارد و این ابعاد چگونه می تواند عملکرد این شرکت را تحت تاثیر خود قرار دهد. در این تحقیق از یک پرسشنامه 40 سئوالی بعنوان ابزار گردآوری داده ها و از روش پژوهش کاربردی نیز برای اهداف و گزاره های پژوهش استفاده گردید. نمونه تحقیق حاضر 205 نفر از کارکنان شرکت بیمه کوثر تعیین گردیدند. از مدل معادلات ساختاری برای تحلیل مسیرهای موجود در مدل مفهومی استفاده گردید. یافته اصلی تحقیق این بود که به استثنای استراتژی محیطی، مسئولیت پذیری ‌اجتماعی شرکتها بر عملکرد سازمانی بیمه کوثر با توجه به وجود متغیرهایی چون ‌شهرت شرکتی و نوآوری تاثیر گذار است. همچنین خود متغیرهای‌شهرت شرکتی و نوآوری نیز بر عملکرد سازمانی بیمه کوثر تأثیر معناداری دارند.
کلمات کلیدی :
مسئولیت پذیری ‌اجتماعی شرکتی، عملکرد سازمانی، ‌شهرت شرکتی، نوآوری و استراتژی محیطی