
بررسي نقش موثر هوش تجاري سازمان بر عملكرد شركت هاي استارتاپهاي ايران
(مورد مطالعه استارتاپهاي حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات ايران)
دوره 6، شماره 2، تابستان 1403، صفحات 126 - 151
1 دكتري مديريت منابع انساني و استاديار دانشگاه آزاد اسلامي تهران غرب
2 كارشناس ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعي دانشگاه آازاد اسلامي واحد تهران غرب
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسي تاثير هوش تجاري سازمان بر عملكرد استارتاپهاي حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات ايران به انجام رسيده است. جامعه آماري تحقيق حاضر را 16 شركت منتخب استارت آپ حوزه فناوري هاي اطلاعات و ارتباطات در شهر تهران با تعداد 261 نفر كارشناس و مديران آن ها تشكيل مي دادند كه از اين ميان، 101 نفر به روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي با تسهيم متناسب به عنوان اعضاي نمونه آماري انتخاب شدند. ابزار جمع آوري داده در اين تحقيق، پرسشنامه اي مشتمل بر 49 پرسش بود که از پرسشنامه استاندارد استفاده و در آن پاسخ ها بر اساس طيف 5 نقطه اي ليکرت تنظيم شده بودند. گفتني است که آناليز داده در بخش استنباطي نيز، بر اساس روش تحليل مسير و معادلات ساختاري صورت پذيرفت. در پايان، نتايج تحقيق نشان داد که هوش تجاري سازمان و كليه ابعاد آن به استثناء ابعاد سرنوشت مشترك ؛ روحيه و ميل به تغيير بر عملكرد استارتاپهاي حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات ايران تأثير مثبت و معنادار دارند.گفتني است که اين پژوهش از لحاظ هدف استفاده کاربردي و از نوع مطالعات علت و معلولي با رويکرد توصيفي - پيمايشي مي باشد.
پژوهش حاضر با هدف بررسي تاثير هوش تجاري سازمان بر عملكرد استارتاپهاي حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات ايران به انجام رسيده است. جامعه آماري تحقيق حاضر را 16 شركت منتخب استارت آپ حوزه فناوري هاي اطلاعات و ارتباطات در شهر تهران با تعداد 261 نفر كارشناس و مديران آن ها تشكيل مي دادند كه از اين ميان، 101 نفر به روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي با تسهيم متناسب به عنوان اعضاي نمونه آماري انتخاب شدند. ابزار جمع آوري داده در اين تحقيق، پرسشنامه اي مشتمل بر 49 پرسش بود که از پرسشنامه استاندارد استفاده و در آن پاسخ ها بر اساس طيف 5 نقطه اي ليکرت تنظيم شده بودند. گفتني است که آناليز داده در بخش استنباطي نيز، بر اساس روش تحليل مسير و معادلات ساختاري صورت پذيرفت. در پايان، نتايج تحقيق نشان داد که هوش تجاري سازمان و كليه ابعاد آن به استثناء ابعاد سرنوشت مشترك ؛ روحيه و ميل به تغيير بر عملكرد استارتاپهاي حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات ايران تأثير مثبت و معنادار دارند.گفتني است که اين پژوهش از لحاظ هدف استفاده کاربردي و از نوع مطالعات علت و معلولي با رويکرد توصيفي - پيمايشي مي باشد.
کلمات کلیدی :
هوش تجاري سازمان، عملكرد استارتاپهاي حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات ايران
هوش تجاري سازمان، عملكرد استارتاپهاي حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات ايران
-
2,565
-
3
-
1403/01/07
-
1403/03/20
-
1403/06/02