-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره24
-
تعداد مقالات1,738
-
تعداد نویسندگان2,270
-
مقالات پذیرش شده331
-
مقالات رد شده1,407
-
درصد پذیرش19.04%
-
درصد عدم پذیرش80.96%
-
زمان پذیرش (روز)91
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات1,206,555
نقش میانجی اعتماد سازمانی در رابطه میان فرحبخشی در محیطکار و یادگیری غیررسمی
دوره و شماره : آماده انتشار
1- استادیار گروه مدیریت، واحد مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، کازرون، ایران
چکیده :
زمینه و هدف: این پژوهش با هدف بررسی نقش میانجی اعتمادسازمانی در رابطه میان فرحبخشی در محیطکار و یادگیری غیررسمی در سازمان های دولتی شهرستان شیراز صورت گرفته است. روش: تحقیق حاضر به لحاظ هدف کاربردی می باشد، پژوهش از نوع پیمایشی_تحلیلی و مبتنی بر تحلیل ماتریس کوواریانس با استفاده از الگوي مدلیابی معادلات ساختاري (SEM) است. با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای، تعداد 171 نفر مدیر و معاون سازمانهای مختلف بهعنوان نمونه انتخاب شدند. یافته ها: در بررسی روابط میان متغیرها با وجود نقش میانجی بایستی اثرات مستقیم، غیرمستقیم و اثر کل مورد بررسی قرار گیرد، در صورتیکه رابطه میان فرحبخش در محیطکار و اعتماد یا رابطه بین اعتماد و یادگیری غیررسمی معنادار نباشد آنگاه میانجیگری کامل خواهد بود و در صورتیکه تمامی روابط معنادار باشند، آنگاه میانجیگری جزیی خواهد بود که با توجه به مقدار بدست آمده، اعتمادسازمانی در رابطه میان فرحبخشی در محیطکار و یادگیری غیررسمی میانجیگری جزیی دارد. نتایج: نتایج حاصل از پژوهش نشان میدهد تمامی اثرات مستقیم و غیر مستقیم بین متغیرها یعنی اثر فرحبخشی در محیطکار بر اعتمادسازمانی، فرحبخشی در محیطکار بر یادگیری غیررسمی و اعتمادسازمانی بر یادگیری غیررسمی همگی مورد تایید واقع شد. لازم به ذکر است قويترین ضریب اثر، مربوط به ضریب اثر فرحبخشی درمحیطکار بر اعتمادسازمانی است و ضعیفترین ضریب نیز به ضریب اعتماد سازمانی بر یادگیری غیررسمی است.
کلمات کلیدی :