
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره23
-
تعداد مقالات1,735
-
تعداد نویسندگان2,258
-
مقالات پذیرش شده333
-
مقالات رد شده1,402
-
درصد پذیرش19.19%
-
درصد عدم پذیرش80.81%
-
زمان پذیرش (روز)120
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران116
-
تعداد مشاهده مقالات963,025
نقش قابلیت های پویا مبتنی بر دانش و تحول دیجیتال در ارتقای سطح بینش استراتژی و عملکرد سازمانی
دوره 5، شماره 4، زمستان 1402، صفحات 98 - 116
1- کارشناس ارشد، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایران
چکیده :
این مطالعه به بررسی نقش بینش راهبردی سازمانی و ارتباطات با قابلیتهای پویا مبتنی بر دانش، دگرگونی دیجیتال و سازمانهای با عملکرد بالا میپردازد. این مطالعه کمی از پرسشنامه برای جمعآوری دادهها از مدیران ارشد و مهندسان شرکتهای مختلف در صنعت ساخت و ساز یزد که یک عامل درآمدزای حیاتی برای کشور ایران است، استفاده کرد. برای آزمون فرضیهها از مدلسازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی که به ارزیابی مدلهای بازتابی و ساختاری میپردازد، استفاده شد. یافتهها تأثیرات معنیداری را در بین روابط ساختهشده نشان داد. در واقع، بررسیهای یافت شده در این مطالعه نشان داد که (1) قابلیتهای پویا مبتنی بر دانش، تأثیر مثبتی بر دگرگونی دیجیتال داشته است. (2) قابلیتهای پویا مبتنی بر دانش و دگرگونی دیجیتال تأثیر مثبتی بر بینش استراتژیک سازمانی داشتند. و (3) قابلیتهای پویا مبتنی بر دانش، دگرگونی دیجیتال و بینش استراتژیک سازمانی تأثیر مثبتی بر سازمان با عملکرد بالا داشتند. نتایج تحلیلی این مطالعه تجربی نیز اطلاعاتی را برای گسترش دانش بینش راهبردی ارائه کرد. سهم عملی این مطالعه یک چارچوب جامع تلفیقی از سازمان با عملکرد بالا است که حاوی بینشهای حیاتی برای مدیران ارشد اجرایی، سیاستگذاران، و دست اندرکاران برای حمایت از ایجاد بینش استراتژیک سازمانی به منظور تصمیم گیری های استراتژیک بهتر است.
کلمات کلیدی :
- 556
- 19
- 1402/06/20
- 1402/08/21
- 1402/11/27