این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

مدلسازی ساختاری ویژگی‌های تصویر ذهنی برند در خط هوایی آتا
دوره و شماره : آماده انتشار
نویسندگان : عبدالحسین کرمپور* 1، سمیه دودانگه 2، سارا سهرابی مطلق فاضلی 3
1- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران
2- دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران
3- کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران
چکیده :
تصویر ذهنی برند یکی از مهمترین مفاهیم بازاریابی است که به وسیله رفتار شهروندی برند که رفتاری فراتر از نقش های رسمی سازمان است، ادراک مصرف کننده از برند را افزایش می دهد. در پژوهش حاضر به بررسی تاثیر ابعاد رفتار شهروندی برند بر تصویر ذهنی برند بر روی کارکنان خط هوایی آتا به همراه ارائه مدلی از این تحقیق پرداخته شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کارکنان خط هوایی آتا می باشد که به روش نمونه گیری تصادفی ساده و با استفاده از جدول مورگان به عنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب و پرسشنامه تحقیق نیز بین 127 نفر از کارکنان توزیع و جمع آوری گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار لیزرل نسخه 8 و نرم افزار اس پی اس اس نسخه 20 استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که رفتار شهروندی برند به میزان 58 درصد بر تصویر ذهنی از برند تأثیر می گذارد. همچینین ابعاد رفتار شهروندی برند که شامل رفتار کمک کننده، توجه به برند، اشتیاق به برند، جوانمردی، خودتوسعگی برند، توسعه برند و تایید نام تجاری است، هر کدام بر ویژگی ها، مزایا و نگرش مثبت نسبت به برند تاثیر مثبت و مستقیم می گذارند.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !