
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره23
-
تعداد مقالات1,732
-
تعداد نویسندگان2,259
-
مقالات پذیرش شده330
-
مقالات رد شده1,402
-
درصد پذیرش19.05%
-
درصد عدم پذیرش80.95%
-
زمان پذیرش (روز)91
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات1,172,918
مدلسازی ساختاری ویژگیهای تصویر ذهنی برند در خط هوایی آتا
دوره و شماره : آماده انتشار
1- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران
2- دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران
3- کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران
چکیده :
تصویر ذهنی برند یکی از مهمترین مفاهیم بازاریابی است که به وسیله رفتار شهروندی برند که رفتاری فراتر از نقش های رسمی سازمان است، ادراک مصرف کننده از برند را افزایش می دهد. در پژوهش حاضر به بررسی تاثیر ابعاد رفتار شهروندی برند بر تصویر ذهنی برند بر روی کارکنان خط هوایی آتا به همراه ارائه مدلی از این تحقیق پرداخته شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کارکنان خط هوایی آتا می باشد که به روش نمونه گیری تصادفی ساده و با استفاده از جدول مورگان به عنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب و پرسشنامه تحقیق نیز بین 127 نفر از کارکنان توزیع و جمع آوری گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار لیزرل نسخه 8 و نرم افزار اس پی اس اس نسخه 20 استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که رفتار شهروندی برند به میزان 58 درصد بر تصویر ذهنی از برند تأثیر می گذارد. همچینین ابعاد رفتار شهروندی برند که شامل رفتار کمک کننده، توجه به برند، اشتیاق به برند، جوانمردی، خودتوسعگی برند، توسعه برند و تایید نام تجاری است، هر کدام بر ویژگی ها، مزایا و نگرش مثبت نسبت به برند تاثیر مثبت و مستقیم می گذارند.
کلمات کلیدی :