
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره23
-
تعداد مقالات1,735
-
تعداد نویسندگان2,258
-
مقالات پذیرش شده333
-
مقالات رد شده1,402
-
درصد پذیرش19.19%
-
درصد عدم پذیرش80.81%
-
زمان پذیرش (روز)120
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران116
-
تعداد مشاهده مقالات962,864
سکوت سازمانی و فرایند خطمشیگذاری
دوره 6، شماره 2، تابستان 1403، صفحات 21 - 41
1- دکترای سیاستگذاری عمومی، دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران
2- کارشناسی مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران
3- کارشناسی تجارت الکترونیک، دانشکده مدیریت دانشگاه علمی کاربردی، تهران، ایران
4- کارشناسی مدیریت تبلیغات تجاری، دانشکده مدیریت دانشگاه علمی کاربردی، تهران، ایران
چکیده :
برای بررسی تاثیر «سکوت سازمانی و فرایند خطمشیگذاری» با توجه به اهمیت جایگاه نیروی انسانی اندیشهورز و متخصص به عنوان مهمترین منبع و سرمایه سازمانهایی که برای تصمیمسازی و خطمشیسازی طراحی شدهاند و عامل مهمی در عقلانی و منطقی کردن رویهها و فرایندهای چنین سازمانهایی به شمار میآید، در این مقاله مبتنی بر روش تحلیل ثانویه با مروری بر ادبیات نظری موجود در خصوص سکوت سازمانی و تحلیل پژوهشهای انجام شده، به این سوال پاسخ داده که چرا کارمندان حاضر در سازمانها، که علم به ابعاد مساله داشته و راهحل مناسب را هم میتوانند پیشنهاد کنند، در جهت حل مسائل سازمان سکوت میکنند؟ یافتهها، نشان میدهند که بخش مهمی از عوامل سکوت سازمانی به مدیران برمیگردد و حتی عوامل ساختاری موثر هم بیارتباط با طراحیهای سازمانی نخواهد بود که زیر نظر مدیریت قرار دارند. توجه ویژه به امر فرهنگسازی در سازمان و بهینهسازی جو سازمانی برای مشارکت عمومی در فرایندهای سازمانی، ایجاد سازوکارهای تشويق و ترغيب كاركنان برای صحبت در مسائل كاري، عدالت سازمانی، ایجاد کانالهای ارتباطی مؤثر فردی و جمعی، مستندسازی سیستماتیک و ایجاد شفافیت هم به عنوان عوامل و هم خود نتایج سکوت سازمانی از جمله اموری هستند که در وهله اول به تصمیمات و اقدامات مدیریت در سازمان¬های خطمشیساز مرتبطاند.
- 342
- 24
- 1402/12/12
- 1403/03/21
- 1403/06/02