
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره23
-
تعداد مقالات1,735
-
تعداد نویسندگان2,258
-
مقالات پذیرش شده333
-
مقالات رد شده1,402
-
درصد پذیرش19.19%
-
درصد عدم پذیرش80.81%
-
زمان پذیرش (روز)120
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران116
-
تعداد مشاهده مقالات962,945
شناسایی و دسته بندی ابزارهای مدیریت تکنولوژی
دوره 6، شماره 4، زمستان 1403، صفحات 95 - 115
1- کارشناسی ارشد مدیریت تکنولوژی، دانشگاه علم و صنعت، تهران، ایران
چکیده :
مدیریت تکنولوژی به عنوان یک زمینه تازه در علوم مدیریت،از رویکردها و ابزارهای متنوعی برای مدیریت بهینه تکنولوژی و نوآوری بهره می برد. این حوزه به طور گستردهای با علوم مهندسی، علوم انسانی و مدیریت سازمانی در ارتباط است. برخلاف حوزههای دیگر مدیریت که بیشتر به تجربیات گذشته و مدلهای سنتی تکیه میکنند، مدیریت تکنولوژی با توسعه پیشرفتهای فناوری و تغییرات مداوم در محیط کسبوکار، به طور مداوم نوآوری و تکنیکهای جدیدی ارائه میدهد. در این مقاله، به شناسایی و دستهبندی ابزارهای مدیریت تکنولوژی پرداخته میشود. ابتدا با مرور ادبیات موجود در این زمینه، ابزارهای مورد استفاده و مفاهیم کلیدی مدیریت تکنولوژی شناسایی میشوند، سپس ابزارهای مختلف بر اساس ویژگیها و کاربردهای خود دستهبندی میشوند. همچنین پیشنهاد میشود که چارچوب ابزارهای مدیریت تکنولوژی با معرفی دو دسته جدید غنیتر شود: دسته اول ابزارهای مرتبط با بهبود تولید تکنولوژی و دسته دوم ابزارهای مدیریت بین نسلی. علاوه بر این، به بررسی نقش و مشارکت دانشگاهیان در توسعه و ارزیابی این ابزارها پرداخته شده است. این تحلیل از ابزارهای مدیریت تکنولوژی به مدیران و تصمیمگیران کمک میکند تا ابزارهای مناسب را برای مدیریت بهینه تکنولوژی در سازمان خود انتخاب کنند.
- 264
- 41
- 1403/05/01
- 1403/08/12
- 1403/11/04