این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

شناسایی و دسته بندی ابزارهای مدیریت تکنولوژی
دوره 6، شماره 4، زمستان 1403، صفحات 95 - 115
نویسندگان : علی اسماعیلی* 1
1- کارشناسی ارشد مدیریت تکنولوژی، دانشگاه علم و صنعت، تهران، ایران
چکیده :
مدیریت تکنولوژی به عنوان یک زمینه تازه‌ در علوم مدیریت،از رویکردها و ابزارهای متنوعی برای مدیریت بهینه تکنولوژی و نوآوری بهره می برد. این حوزه به ‌طور گسترده‌ای با علوم مهندسی، علوم انسانی و مدیریت سازمانی در ارتباط است. برخلاف حوزه‌های دیگر مدیریت که بیشتر به تجربیات گذشته و مدل‌های سنتی تکیه می‌کنند، مدیریت تکنولوژی با توسعه پیشرفت‌های فناوری و تغییرات مداوم در محیط کسب‌وکار، به ‌طور مداوم نوآوری و تکنیک‌های جدیدی ارائه می‌دهد. در این مقاله، به شناسایی و دسته‌بندی ابزارهای مدیریت تکنولوژی پرداخته می‌شود. ابتدا با مرور ادبیات موجود در این زمینه، ابزارهای مورد استفاده و مفاهیم کلیدی مدیریت تکنولوژی شناسایی می‌شوند، سپس ابزارهای مختلف بر اساس ویژگی‌ها و کاربردهای خود دسته‌بندی می‌شوند. همچنین پیشنهاد می‌شود که چارچوب ابزارهای مدیریت تکنولوژی با معرفی دو دسته جدید غنی‌تر شود: دسته اول ابزارهای مرتبط با بهبود تولید تکنولوژی و دسته دوم ابزارهای مدیریت بین نسلی. علاوه بر این، به بررسی نقش و مشارکت دانشگاهیان در توسعه و ارزیابی این ابزارها پرداخته شده است. این تحلیل از ابزارهای مدیریت تکنولوژی به مدیران و تصمیم‌گیران کمک می‌کند تا ابزارهای مناسب را برای مدیریت بهینه تکنولوژی در سازمان خود انتخاب کنند.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !