این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

بررسی تاثیر رهبری تحول آفرین، عملیات مدیریت منابع انسانی و فرسودگی شغلی با توجه به نقش استرس شخصی، اضطراب و تنهایی در محل کار در بحران های اجتماعی و فراگیر در مدارس استان تهران
دوره و شماره : آماده انتشار
نویسندگان : زهرا یزدانی* 1
1- دانشجوی کارشناسی ارشد موسسه آموزش عالی ارشاد واحد تهران ایران
چکیده :
امروزه فرسودگی شغلی و عوامل موثر برآن در بسیاری از سازمان‌ها حائز اهمیت است و کاهش آن برای رهبران و مدیران سازمان دارای اهمیت بالایی می‌باشد.روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی- پیمایشی است که طرح آن از نوع تجربی و با استفاده از رویکرد پس‏رویدادی است. جامعه آماری مورد بررسی در پژوهش حاضر؛ معلمان و دبیران مدارس استان تهران در تمامی مقاطع خواهند بود. به منظور جمع‌آوری اطلاعات از روش کتابخانه‌ای استفاده شده است و اطلاعات و داده‌های مورد نیاز جهت اثبات فرضیه‌های پژوهش، از طریق پرسشنامه‌های توزیع شده گردآوری شده و برای تحليل داده‌ها از روش معادلات ساختاری استفاده شده و داده‌ها در نرم‏‌افزار PLS نسخه 22 و Excel پیاده گردیده‌است. پژوهش پیش‌رو به بررسی تاثیر رهبری تحول آفرین، عملیات مدیریت منابع انسانی و فرسودگی شغلی با توجه به نقش استرس شخصی، اضطراب و تنهایی در محل کار در بحران‌های اجتماعی فراگیر در مدارس استان تهران پرداخته است. یافته‌های پژوهش حاکی از این امر بود که رهبری تحول‌آفرین بر فرسودگی‌شغلی، استرس شخصی مالی و اضطراب تاثیر مثبت ومعناداری دارد. همچنین فرسودگی شغلی با استرس شخصی مالی، اضطراب و تنهایی در محل‌کار تاثیر مثبت ومعناداری دارد. در میان فرضیه‌های میانجی یعنی استرس مالی، اضطراب و تنهایی در محیط کار که به تفکیک هرکدام نقش میانجی در رابطه رهبری تحول‌آفرین با فرسودگی شغلی داشته‌اند، تنها فرضیه تنهایی در محل‌کار در رابطه رهبری تحول‌آفرین و فرسودگی شغلی نقش میانجی دارد، تایید شد و فرضیه تاثیر نقش تعدیلگری عملیات مدیریت منابع انسانی در رابطه بین رهبری تحول آفرین و تنهایی ورابطه بین فرسودگی شغلی و تنهایی در محل کار، نیز رد گردید.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !