تعداد دوره ها 6
تعداد شماره 21
تعداد مقالات 189
تعداد نویسندگان 368
تعداد مقالات ارسال شده 2365
تعداد مقالات رد شده 2125
درصد عدم پذیرش 64
درصد پذیرش 36
زمان پذیرش (روز) 120
تعداد پایگاه های نمایه شده 39
تعداد داوران 114

این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

آثار و پیامدهای تحول دیجیتال در حوزه بازاریابی و مبانی مدیریت و سازمان و تاثیر آن بر فروش و سودآوری و وفاداری به برند
دوره 6، شماره 4، زمستان 1403، صفحات 42 - 59
نویسندگان : غلامرضا توکلی* 1 ، جعفر قیدر خلجانی 2 ، امید حیدری 3 ، جابر رحیمی دون 4

1 دانشیار، مجتمع مدیریت و مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران ، ایران

2 دانشیار، گروه مهندسی صنایع، مجتمع دانشگاهی مدیریت و مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران ، ایران

3 دانش آموخته دکتری بازاریابی دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران

4 دانش آموخته کارشناسی ارشد بازاریابی دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران

چکیده :
هدف از انجام این پژوهش بررسی آثار و پیامدهای تحول دیجیتال در حوزه بازاریابی و مبانی مدیریت و سازمان و تاثیری که بر افزایش فروش و سودآوری شرکت ها و افزایش وفاداری به برند می گذارد؛ است. این پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی و ازنظر روش در زمره پژوهش‌های توصیفی – پیمایشی قرار می‌گیرد. جامعه آماری پژوهش حاضر مشتریان شرکت های کوچک و متوسط در شهر تهران می‌باشد. براي محاسبه تعداد نمونه در جامعه نامحدود فرمول کوکران استفاده‌شده است که بر اساس فرمول کوکران حجم نمونه 384 تعیین‌شده است. ابزار گردآوری در این پژوهش، پرسشنامه استاندارد می‌باشد و روش نمونه‌گیری در این پژوهش، غیرتصادفی در دسترس می‌باشد که 384 پرسشنامه صحیح جمع آوری شده است و پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بالاتر از 0.7تایید شد. براي تجزیه‌وتحلیل آماري یافته‌ها، از آمار توصيفي و استنباطي استفاده‌شده است. در بخش نخست، تجزیه‌وتحلیل توصيفي یافته‌ها به‌صورت ترسيم جداول و نمودارهای فراوانی ارائه‌شده است. در بخش دوم براي استنباط آماری و آزمون فرضیات از نرم‌افزار آماري SPSS نسخه 24 و مدل‌سازی معادلات ساختاريSmart Pls استفاده‌شده است. نتایج پژوهش نشان داده است که تمامی فرضیات تایید شده اند.
کلمات کلیدی :
حجم خرید، رضایت مشتری، بازگشت مشتری، وفاداری، دیجیتال مارکتینگ، افزایش فروش، واقعیت افزوده/مجازی
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !