
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره23
-
تعداد مقالات1,735
-
تعداد نویسندگان2,258
-
مقالات پذیرش شده333
-
مقالات رد شده1,402
-
درصد پذیرش19.19%
-
درصد عدم پذیرش80.81%
-
زمان پذیرش (روز)98
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران116
-
تعداد مشاهده مقالات1,164,019
تأثیر عوامل زمینهای بر قصد کارآفرینی: نقش میانجی نگرش شخصی و کنترل رفتاری درک شده
دوره 7، شماره 1، 1404، صفحات 40 - 56
1- دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نورکرج، البرز، ایران
2- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نورکرج، البرز، ایران
چکیده :
با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی که امروزه کشور ما با آن مواجه است، ضروری است راهکارهای جدید جهت رفع معضل بیکاری به ویژه در قشر جوان جامعه اندیشه شود. این امر میسر نمی گردد مگر در سایه خلاقیت و نوآوری و توجه به مقوله کارآفرینی است. این مطالعه به بررسی ارزیابی نقش تاثیر گذاری عوامل زمینه ای حمایتی بر قصد کارافرینی دانشجویان با نقش میانجی نگرش شخصی و کنترل رفتاری ادارکی پرداخته است. پژوهش از نظر هدف کاربردی روش توصیفی و پیمایشی که جامعه آماری شامل دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت دانشکده اقتصاد و مدیریت واحد علوم وتحقیقات تهران که حجم نمونه 325 نفری از بین آنها انتخاب شده است. که به منظور آزمون فرضیات از مدل معادلات ساختاری استفاده شده و داده ها با استفاده از آمارتوصیفی از طریق24 SPSS و آمار استنباطی آزمون معادلات ساختاری از طریق Smart PLS تجزیه و تحلیل شده است. در این تحقیق فرضیه ادعایی مبنی بر تاثیر عوامل حمایتی(ارتباطی، ساختاری و آموزش)، نگرش های شخصی و کنترل رفتاری درک شده بر قصد كار آفرينی بطور قوی مورد تائید واقع شد. نتایج نشان میدهد که تاثیر عوامل حمایتی(ارتباطی، ساختاری و آموزش)، نگرش های شخصی و کنترل رفتاری درک شده بر قصد كار آفرينی تاثیر قابل توجهی دارد. عناصر حمایتی بر قصد کارآفرینی به واسطه نقش مثیت نگرش شخصی و کنترل رفتاری درک شده می تواند در گسترش کارافرینی نقش ایفا کند.
کلمات کلیدی :
- 48
- 25
- 1403/06/19
- 1403/11/24
- 1403/12/15