
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره24
-
تعداد مقالات1,733
-
تعداد نویسندگان2,261
-
مقالات پذیرش شده331
-
مقالات رد شده1,402
-
درصد پذیرش19.1%
-
درصد عدم پذیرش80.9%
-
زمان پذیرش (روز)91
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات1,177,080
بررسی نقش بازی های شبیه سازی کسب و کار از منظر اساتید دانشگاهی در آموزش مفاهیم پایداری:مطالعه ای در مؤسسات آموزش عالی ایران
دوره 7، شماره 2، 1404، صفحات 25 - 41
1- دانشجوی دکتری، گروه علمی حسابداری، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2- استاد تمام، گروه علمی حسابداری، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3- دانشجوی دکتری، گروه علمی حسابداری، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده :
هدف این پژوهش، بررسی دیدگاه اساتید رشتههای حسابداری، مدیریت و فناوری اطلاعات نسبت به کاربرد بازیهای شبیهسازیشده در آموزش مفاهیم پایداری در دانشگاههای ایران است. رویکرد پژوهش کیفی و روش آن تحلیل تماتیک بوده که دادهها از طریق مصاحبههای نیمهساختاریافته با ۹ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاههای مختلف گردآوری شده است. قلمرو زمانی پژوهش سال 1403 میباشد. همچنین، برای اطمینان از شفافیت تحلیل، مراحل کدگذاری و نمونههایی از کدها و تمها در نرمافزار MAXQDA 2022 مستندسازی گردید. یافتههای این پژوهش نشان داد که استفاده از بازیهای شبیهسازیشده در آموزش پایداری از دیدگاه اساتید دانشگاهی واجد ابعاد چندلایهای و میانرشتهای است. تمهای اصلی استخراجشده شامل پداگوژی، مهارتهای دانشجو و محتوای پایداری بودند که هر یک در قالب مقولهها و زیرمقولههای مفهومی، نقش مؤثری در تحقق اهداف آموزشی ایفا میکردند. همچنین یافتهها نشان داد که تمهای اصلی شامل پداگوژی، مهارتهای دانشجویی و آموزش پایداری هستند. اساتید ضمن تأکید بر نقش تسهیلگر خود در فرایند یادگیری، بر اثربخشی بازیها در توسعه مهارتهایی مانند تصمیمگیری، تفکر انتقادی و مسئولیتپذیری دانشجویان اشاره کردند. چالشهایی همچون محدودیت منابع نرمافزاری، کمبود زمان در برنامه درسی، و نبود حمایت نهادی از جمله موانع اجرای این روشها شناسایی شد. در نهایت، مدل مفهومی پژوهش نشان میدهد که استفاده هدفمند و طراحیشده از بازیهای شبیهسازیشده میتواند به بهبود کیفیت آموزش پایداری و ارتقاء یادگیری فعال در آموزش عالی ایران منجر شود.
کلمات کلیدی :
- 53
- 12
- 1403/10/21
- 1404/01/16
- 1404/03/13