تعداد دوره ها 6
تعداد شماره 21
تعداد مقالات 189
تعداد نویسندگان 368
تعداد مقالات ارسال شده 2365
تعداد مقالات رد شده 2125
درصد عدم پذیرش 64
درصد پذیرش 36
زمان پذیرش (روز) 120
تعداد پایگاه های نمایه شده 39
تعداد داوران 114

این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

مطالعه نقش توسعه و تسهیم دانش در مدیریت‌ تغییر در کارکنان اداره بازرگانی استان آذربايجان غربي
دوره 7، شماره 1، 1404، صفحات 102 - 114
نویسندگان : مصطفی احمدزاده* 1

1 دکتری مدیریت، گرایش کسب و کار، موسسه فن پردازان، اصفهان، ایران

چکیده :
تسهیم دانش به عنوان رفتاری پیچیده و ارزش آفرین، بنیان و پایه بسیاری از فعالیت های راهبردی مدیریت دانشی در سازمان هاست و آن هم به دلیل منافع بالقوه زیادی است که برای افراد و سازمان ها به همراه دارد اگر یک سازمان بخواهد رفتارهای تسهیم دانش را تشویق کند باید رفتار به اشتراک گذاشتن دانش به طور صریح به عنوان بخشی از حوزه عملکرد فرد شناخته شود و باید به شیوه های ارزیابی عملکرد مرتبط شود. هدف از انجام اين تحقيق مطالعه نقش توسعه و تسهیم دانش در مدیریت‌ تغییر در کارکنان اداره بازرگانی استان آذربايجان غربي مي باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و بر حسب روش پژوهش و گرد آوری داده ها، توصيفي- پیمایشی از نوع همبستگی علی می باشد. جامعه آماری این پژوهش از افراد تحصیل کرده دانشگاهی دارای مدرک کاردانی و بالاتر شاغل شامل مدیران و کارکنان اداره بازرگانی در سال 1403 در استان آذربايجان غربي می باشد. نمونه این تحقیق ٢٣٤ نفر از مدیران و کارکنان اداره بازرگانی استان آذربايجان غربي هستند که روش نمونه گیری یعنی انتخاب نمونه ها به صورت نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار گردآوري اطلاعات در اين تحقيق پرسشنامه مي باشد. تجزيه و تحليل داده ها با استفاده از روش های آماری به دو شکل توصیفی و استنباطی صورت می گیرد. در این پژوهش پس از بررسی پایایی و روایی پرسشنامه و گردآوری داده ها به بررسی نرمال بودن توزیع داده ها از طریق آزمون چولگی و کشیدگی پرداخته خواهد شد. از آزمون فریدمن برای تعیین اولويت بندي بين متغيرها در نرم افزار SPSS استفاده شد. پس از تخمین مدل تحقیق، تحلیل مدل با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در آخر با استفاده از مدل معادلات ساختاری و اجرای آنالیز چند گروهی به بررسی فرضیه پژوهش پرداخته خواهد شد. نرم افزارهای به کار برده شده در این پژوهش نرم افزار اسمارت پی ال اس و اس پی اس اس می باشند. نتايج تحقيق نشان مي دهد كه فرض نرمال بودن داده ها مورد تأیید است که نشان می دهد داده ها مقدار زیادی از نرمال بودن فاصله ندارند و مقدار کای مربع (۳۶,۸۹۸) با درجه آزادی 5 حکایت از آن دارد که تفاوت معناداری (۰,۰۰۰) وجود دارد همچنين با توجه به اینکه مقدار ضریب معناداری آماره t برای مولفه پژوهش بیشتر از 1.96 بوده بنابراین در سطح معناداری ۰٫۰۵ فرضیه تحقیق تایید می گردد.
کلمات کلیدی :
توسعه دانش، تسهیم دانش، مدیریت‌ تغییر، اداره بازرگانی
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !